Z penzionu se vydejte přes most cestou k lesu, na kraji lesa se držte pořád cesty vlevo, až dojdete přes louku k domkům na kraji vesnice. U nich se vydejte opět doleva, přejděte hlavní silnici rovně (směr Želetava). Na konci vesnice (po cca 300 m) najdete na pravé straně info panel s odpočívkou. Tady naberte dech, protože odtud už půjdete jen do kopce. Nahoře vám bude odměnou krásný výhled na Novou Říši a okolí.

Pro cestu zpět doporučujeme vydat se po kraji pole směrem na Krasonice (pokračujte v dosavadním směru chůze, rovně přes kopec), až dojdete na silnici, tady se dejte vlevo, ale po cca 100 metrech odpočte ze silnice vpravo opět do polí. Pěšinou pokračujte k lesu, tady narazíte na krásné místo, kapli V Lipách. K ní se zajděte podívat a potom se vydejte po hraně lesa dolů z kopce. Pod kopcem odbočte vpravo mezi stromy (mladé smrky), sejdete z kopce a jste opět u penzionu. Schůdnost trasy se může měnit vzhledem k ročnímu období a počasí. Krásně je tady brzy z jara (než vyroste tráva) a po sklizni!